Kuchenne rewolucje w Salonie Kulinarnym, czyli narodziny restauracji Abażur


Kuchenne rewolucje w Salonie Kulinarnym, czyli narodziny restauracji Abażur
2016-09-19
Magda Gessler uznała wnętrze za smutne i napuszone, matkę właściciela za sztywną, a jego samego za maminsynka. Rewolucja kosztowała wszystkich trochę nerwów, ale ostatecznie się udała, a prowadząca program zachwyciła się jedzeniem. A jak udział w programie wspominają właściciele?

W ostatnim, 13. sezonie Kuchennych Rewolucji, w 7. odcinku Magda Gessler odwiedziła Salon Kulinarny mieszczący się w Warszawie, przy ul. Raduńskiej 7. Od początku była zadowolona z umiejętności szefa kuchni, ale nie odpowiadało jej wnętrze i atmosfera miejsca.

Przeczytaj również:


- Byliśmy pewni naszej kuchni, a lokal, który stworzyliśmy miał dać gościom namiastkę luksusu i przenieść ich w czasie do okresu, gdy na warszawskich salonach degustowało się, a nie pożerało. Dopiero pani Magda uświadomiła nam, że skrajności są złe. W restauracji musi być elegancko, ale i domowo, bo to sprzyja atmosferze miejsca - wspomina Małgorzata Wychowaniec, matka właściciela restauracji.


Pierwszą rzeczą, która zwróciła uwagę znanej restauratorki była atmosfera, którą wokół miejsca budowała pani Małgorzata. - Usłyszałam, że jestem jak strażnik tego miejsca i to nie w pozytywnym znaczeniu. Może rzeczywiście zbyt uważnie przyglądałam się gościom i krępowałam ich swoją obecnością. A mi się wydawało, że po prostu czuwam nad tym, by wszystko było idealnie.


Wystarczyło jedynie wycofać nieco panią Małgorzatę z życia sali i zachęcić ją do uśmiechu, by poprawić podstawowe błędy. Znacznie większą rewolucję przeszedł jej syn, Daniel Wychowaniec. - Do czasu wizyty pani Magdy byłem obecny w restauracji, ale nie jako jej czynny uczestnik, a chyba trochę jak jeden z... eksponatów mojej mamy. Wszystkiego musiałem się uczyć od podstaw, ale teraz jak nikt piekę słynne babeczki z musem z foie gras i homara - śmieje się Daniel Wychowaniec, który w ekspresowym tempie musiał poznać każdy aspekt działania restauracji od kuchni i sali dla gości.


- Czas Kuchennych Rewolucji był dla nas emocjonalnie trudny, ale cieszę się z końcowego efektu. Jak ktoś pyta, czy poleciłabym to innym restauratorom odpowiadam, że tak. Teraz restauracja cieszy się znacznie większym powodzeniem i choć nie znajduje się w miejscu, do którego można trafić przypadkiem, to jednak przyciąga coraz więcej smakoszy francuskiej, ale przede wszystkim smacznej kuchni - stwierdza Małgorzata Wychowaniec.


Restauracja Abażur
Ul. Raduńska 7
01-681 Warszawa

O Restauracji Abażur

Restauracja Abażur, dawniej Salon Kulinarny, przeszła metamorfozę pod czujnym okiem Magdy Gessler. W programie Kuchenne Rewolucje, pani Magda postawiła na znaczące zmiany.

Lokal znajduje się na warszawskich Bielanach przy ul. Raduńskiej 7 i stanowi wspaniałą alternatywę dla miłośników kulinarnych podróży. Co wyróżnia Abażur? Dlaczego warto się tam wybrać?

Specjalnością restauracji jest znakomita kuchnia, bazująca na tradycyjnych francuskich smakach. Dodatkowo, menu wzbogacone zostało o autorskie propozycje utalentowanych kucharzy, gotujących z prawdziwą pasją. W swej pracy, stosują oni nowoczesne techniki przygotowywania dań, takie jak sous vide, confit czy fusion. W karcie win znajdują się starannie dobrane trunki, zarówno pod kątem potraw, jak ich jakości czy walorów bukietu smaków.

Charakterystyczną cechą restauracji jest elegancki, a zarazem kameralny wystrój wnętrz. Wyjątkowy nastrój budują żywe, pomarańczowe dodatki oraz to od czego nazwę wzięła restauracja - abażury. Ten element lamp znajdziemy na każdym ze stolików.

Latem goście chętnie korzystają z możliwości jedzenia na świeżym powietrzu, dlatego lokal wychodzi temu naprzeciw. Wśród kwitnącej zieleni, na tarasie, odnaleźć możemy spokój i wytchnienie, a to wszystko w sercu dużego miasta.

Zespół Abażura tworzą pasjonaci , którzy sprostają nawet najbardziej wymagającym klientom. Służą oni pomocą w wyborze dań, napojów oraz pasujących do posiłków win. Salą restauracyjną opiekują się wykwalifikowani kelnerzy, którzy zadbają o dobre samopoczucie gości i komfort w trakcie pobytu w lokalu.



Nadesłał:

Naruszew

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl